Сайт города
СВАТОВО




На захисті інтересів громади



Ще один спосіб «доїти» підприємців…



Після створення комісій (розпорядженням Сватівського міського голови Шерстюка М.О. № 393 від 31 липня 2008 року та № 472 від 7 жовтня 2008), до складу яких увійшли спеціалісти санітарно-епідеміологічної станції, ветеринарної служби, працівники КП «Сватове-благоустрій», податкової інспекції, управління соціального захисту та праці, міської ради, депутати Сватівської міської ради, почались масові перевірки діяльності підприємців. Усього комісія перевірила 119 об’єктів (торгові точки на ринку, кіоски, магазини, бари, кафе, пекарні, склади). Хоча створення комісій не погоджено із чинним законодавством, бо, по-перше, згідно до частини першої ст. 48 Закону «Про місцеве самоврядування в Україні», тимчасові контролюючі комісії обираються з числа депутатів, а склад комісії згідно частини другої ст.. 48 Закону затверджує рада, а не виконком. А, як відомо, до комісії увійшли далеко не одні депутати. Там і санстанція, і податкова, і ветслужба. А, по-друге, згідно частини третьої ст. 48 вказаного Закону, спеціалісти залучаються комісією для участі у роботі, а не призначаються до складу розпорядженням виконкому міськради, як це зроблено у цьому випадку. Мабуть, владі так чинити дозволяється. Незважаючи на цікавий спосіб створення комісій, вони зафіксували багато порушень Правил торгівлі. За інформацією заступника міського голови З. Г. Шовген, майже 90 % торгівельних точок працюють з не повіреними вагами. Непоодинокі факти торгівлі продуктами харчування з простроченим терміном споживання. Ці продукти під час перевірки були вилучені та утилізовані, а підприємці оштрафовані. Також у багатьох торгівельних точках були відсутні посвідчення якості на продукти харчування. За порушення санітарних норм до усунення недоліків була призупинена робота ряду закладів.
Хочеться думати, що підприємці виконали вимоги, і Сватівчани споживають безпечні продукти.
Тому, закривши очі, можна сказати, що «цель оправдывает средства», тобто, непогодження нормативних актів Сватівського виконкому із чинним Законодавством України, у кінцевому результаті привело до виявлення ряду порушень «Правил торгівлі на ринках міста Сватове» місцевими підприємцями. Порушники мають відповідати за свої дії.
А тим часом відбувається от що - з посиланням на норми податкового законодавства (зокрема, Закону України «Про систему оподаткування» та Декрету Кабінету Міністрів України від 20.05.1993 № 56-93 «Про місцеві податки і збори»), місцевими органами влади запроваджено видачу дозволу на розміщення об’єкту торгівлі та сфери послуг. Ця плата складає 340 гривень і вноситься до бюджету для дозволу на розміщення об’єкту торгівлі. Кілька років тому міська рада взагалі вирішила брати цей збір щороку. Але потім це було відмінено і плату стали брати один раз.
Як роз’яснює голова Представництва Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва у Луганській області В. М. Семенченко, стаття Закону України «Про систему оподаткування» дійсно містить перелік місцевих зборів (обов’язкових платежів), до яких належать збір за видачу дозволу на розміщення об’єктів торгівлі та сфери послуг. Але, згідно зі статтею 17 Декрету Кабінету Міністрів України від 20.05.1993 № 56-93 «Про місцеві податки і збори» збір за видачу дозволу на розміщення об’єктів торгівлі – це плата за оформлення та видачу дозволів на торгівлю у спеціально відведених для цього місцях. А у нашому місті цей вид побору береться «за повітря», просто за те, що ти вирішив відкрити торгову точку.
Крім того, запровадження видачі вказаного вище дозволу обґрунтовувалось положеннями підпункту 2 пункту «б» статті 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», згідно яких до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад віднесено, зокрема, прийняття рішень про скасування даного ними дозволу на експлуатацію об’єктів у разі порушення нормативно-правових актів з охорони праці, екологічних, санітарних правил, інших вимог законодавства (без урахування того, що в зазначеному законі мова йде не про дозвіл на розміщення об’єкту торгівлі, а про дозвіл на експлуатацію об’єктів). В той же час, до повноважень сільських селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів, зокрема, віднесено надання дозволу на розміщення на території об’єктів благоустрою будівель і споруд соціально-культурного, побутового, торговельного та іншого призначення (п. 10 частини першої ст. 10 Закону «Про благоустрій») – тобто встановлено дозвільний орган, уповноважений видавати дозвільний документ.
Проте, платність або безоплатність документа дозвільного характеру; строк прийняття рішення про видачу або відмову у видачі документа дозвільного характеру; вичерпний перелік підстав для відмови у видачі та анулювання документа дозвільного характеру; можливість набуття суб’єктом господарювання права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності за декларативним принципом вказаним законом не передбачено.
А повноваження виконавчих органів сільських, селищних, міських рад з контролю за належною експлуатацією та організацією обслуговування населення підприємствами житлово-комунального господарства, торгівлі та громадського харчування, побутового обслуговування, транспорту, зв’язку, за технічним станом, використанням та утриманням інших об’єктів нерухомого майна усіх форма власності, за належними, безпечними і здоровими умовами праці на цих підприємствах і об’єктах (визначені підпунктом 2 пункту «б» статті 30 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні») можуть здійснювати шляхом отримання від органів влади відповідної інформації про вказані об’єкти (зокрема, від органів державного пожежного нагляду – про введення в експлуатацію нових і реконструйованих виробничих, жилих та інших об’єктів (ЗУ «Про пожежну безпеку»): від органів державної санітарно-епідеміологічної служби – про продукцію, що випускається чи реалізується та підлягає державній санітарно-епідеміологічній експертизі (ЗУ «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення»); від органів земельних ресурсів – про надання земельних ділянок під будівництво та інші види землекористування (Земельних кодекс України).
Тому, шановні сватівчани, будьте пильними і обережними – вивчайте законодавство і звертайте увагу – за що саме і на якій підставі з вас вимагають гроші?

Пресс-служба проекту
«Сватівський центр правової допомоги»




Warning: include(/sata1/home/users/newsedu/www/www.svatovo.lg.ua/_lm8ea8f138e7abf12fd3b69de62a906877/linkmoney.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /sata1/home/users/newsedu/www/www.svatovo.lg.ua/footer.php on line 22

Warning: include() [function.include]: Failed opening '/sata1/home/users/newsedu/www/www.svatovo.lg.ua/_lm8ea8f138e7abf12fd3b69de62a906877/linkmoney.php' for inclusion (include_path='./:/usr/local/share/pear/') in /sata1/home/users/newsedu/www/www.svatovo.lg.ua/footer.php on line 22